Wat vindt u van onze dienstverlening? Wij geven u een 10! U ons toch ook? Graag horen wij wat u van ons vindt. Wij zouden het op prijs stellen als u onze medewerker zou willen beoordelen. Stap 1 van 20 5% Hoeveel tijd ben ik kwijt Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 10 minuten. De vragenlijst wordt anoniem en vertrouwelijk gebruikt, niemand weet welke antwoorden u heeft gegeven. Opmerkingen vooraf Wel of niet meedoen heeft geen gevolgen voor de zorg die u krijgt, deelname aan dit onderzoek is geheel vrijwillig.Let op: de gegeven antwoorden bij open vragen worden letterlijk weergegeven in de rapportage voor de apotheek. Antwoorden op open vragen kunnen dus herkenbaar zijn wanneer u hier specifieke situaties omschrijft en/of namen noemt. Met de uitkomsten kan uw apotheek de zorgverlening verbeteren. Ook worden de uitkomsten gebruikt als keuze-informatie voor consumenten, inkoopinformatie voor zorgverzekeraars en (beleids)informatie voor patiëntenorganisaties, overheid en toezichthouders. Op de volgende schermen ziet u steeds een stelling, soms met een korte uitleg. U antwoordt door te klikken op de antwoordmogelijkheid van uw keuze: Helemaal mee eens Mee eens Mee oneens Helemaal mee oneens Soms kunt u "weet niet" of "niet van toepassing" kiezen, bijvoorbeeld als u nog geen ervaring heeft met het onderwerp. U krijgt een vervolgvraag als u aangeeft dat u het (helemaal) oneens bent met een stelling. We willen dan graag weten waar dat aan ligt, en vragen u uw antwoord toe te lichten. Die informatie kan uw apotheek helpen zich hierin te verbeteren. LET OP: als u op terug klikt, gaat u een pagina terug, maar gaan reeds gegeven antwoorden verloren. Deze zult u opnieuw moeten aanklikken/invullen. Over welke apotheek vult u deze vragenlijst in?*Pharmades Apotheek HoogerheidePharmades Pharmapunt OssendrechtPharmades Apotheek Putte Heeft u de afgelopen 8 weken medicijnen van uw apotheek ontvangen? (Meerdere antwoorden mogelijk)* Nee Ja, ik heb medicijnen opgehaald in de apotheek Ja, ik heb medicijnen afgehaald via een kluisje / uitgifte automaat of afhaalpunt buiten de apotheek Ja, ik heb medicijnen thuisbezorgd gekregen Ja, iemand anders heeft medicijnen voor mij opgehaald Kreeg u in de afgelopen 8 weken van uw apotheek (ook) medicijnen die u al langer gebruikt (herhaalmedicijnen)?*Nieuwe medicijnen: medicijnen die u nog niet eerder heeft gebruikt. Let op: dezelfde medicijnen in een andere verpakking zijn herhaalmedicijnen. Dezelfde medicijnen in een andere dosering zijn ook herhaalmedicijnen. Medicijnen die u in de afgelopen 12 maanden niet heeft gebruikt, zijn wél nieuwe medicijnen. Herhaalmedicijnen: Medicijnen die u al langer gebruikt. Let op: dezelfde medicijnen in een andere verpakking zijn herhaalmedicijnen. Dezelfde medicijnen in een andere dosering zijn ook herhaal-medicijnen. Medicijnen die u in de afgelopen 12 maanden niet heeft gebruikt, zijn wél nieuwe medicijnen.Nee, ik heb alleen een nieuw medicijn gekregenJa, ik kreeg herhaalmedicijnenJa, ik kreeg herhaalmedicijnen en een nieuw medicijn De apotheek was voor mij afgelopen jaar goed bereikbaar voor wat betreft openingstijden, telefonische bereikbaarheid, website of e-mail.*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk)* De openingstijden zijn te beperkt De apotheek is telefonisch slecht bereikbaar De informatie op de website klopt niet of is te beperkt De apotheek is via e-mail slecht / niet bereikbaar De apotheek is goed toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn/rolstoel/kinderwagen/ rollator/scootmobiel e.d. en qua bereikbaarheid met eigen of openbaar vervoer.*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk)* Er is te weinig parkeermogelijkheid De apotheek is niet goed toegankelijk voor rolstoel/kinderwagen /rollator/ scootmobiel/mensen die slecht ter been zijn De apotheek is slecht bereikbaar met openbaar vervoer Als u denkt aan de laatste keer dat u in de apotheek kwam, wat vond u dan van de wachttijd?Ik vond de wachttijd in mijn apotheek aanvaardbaar*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensNiet van toepassing, er was geen wachttijdKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk) Het duurde te lang voor ik het recept kon aanbieden (werd geholpen aan de balie) Het duurde te lang voor het medicijn aan mij werd afgeleverd Er stonden te weinig medewerkers aan de balie Er waren te veel wachtenden voor mij Mijn herhaalmedicijnen stonden nog niet klaar Er moest nog met andere zorgverleners worden overlegd over mijn medicijnen, terwijl ik stond te wachten Mijn medicijnen bleken niet op voorraad te zijn Apotheekmedewerker was met andere zaken bezig Als u denkt aan de laatste keer dat u contact had met de apotheek, wat vond u dan van het contact met de apotheekmedewerker? (de apotheekmedewerker kan zowel de apotheker als de apothekersassistente zijn)Ik vond het contact met de apotheekmedewerker prettig*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk) De apotheekmedewerker had geen aandacht voor mij De apotheekmedewerker nam me niet serieus De apotheekmedewerker had geen tijd voor mij De apotheekmedewerker luisterde niet (goed) naar me De apotheekmedewerker reageerde laat of niet op vragen via de mail of website De apotheekmedewerker was onvriendelijk De apotheekmedewerker kwam niet deskundig over U heeft in de afgelopen 8 weken (ook) medicijnen voor de eerste keer gekregen. U krijgt dan uitleg over de werking, het gebruik en over mogelijke bijwerkingen van het medicijn.Ik vond dat de apotheekmedewerker mij het gebruik van het medicijn begrijpelijk heeft uitgelegd: de manier van gebruik, de inname, en de dosering van het medicijn*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietIk vond dat de apotheekmedewerker mij de werking van het medicijn begrijpelijk heeft uitgelegd*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietIk vond dat de apotheekmedewerker mij de bijwerkingen van het medicijn begrijpelijk heeft uitgelegd*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk) Ik heb helemaal geen uitleg ontvangen Ik kreeg alleen uitleg op papier mee De apotheekmedewerker bood mij niet de mogelijkheid vragen te stellen De apotheekmedewerker kon mij geen informatie geven over vergoedingen De apotheekmedewerker kon mij niet uitleggen waarom ik een ander medicijn kreeg (verpakking/merk) dan voorgeschreven De apotheekmedewerker kon mijn vragen niet beantwoorden Ik moest zelf om de uitleg vragen De apotheekmedewerkers begeleiden u bij uw medicijngebruik door met u te bespreken wat uw ervaringen zijn. Dit gebeurt tenminste 1x per jaarDe apotheekmedewerker heeft aan mij gevraagd of de medicijnen het gewenste resultaat hadden*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk) Het is me niet gevraagd, ik heb er ook geen behoefte aan Het is me niet gevraagd, ik heb er wel behoefte aan/zou het wel willen Ik heb dit besproken met de arts Ik gebruik deze medicijnen al geruime tijd waardoor dit niet meer nodig is Indien nodig, begin ik hier zelf over De apotheekmedewerker heeft aan mij gevraagd of ik last heb gehad van de bijwerkingen van de medicijnen*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk) Het is me niet gevraagd, ik heb er ook geen behoefte aan Het is me niet gevraagd, ik heb er wel behoefte aan/zou het wel willen Ik heb dit besproken met de arts Ik gebruik deze medicijnen al geruime tijd waardoor dit niet meer nodig is Indien nodig, begin ik hier zelf over. De apotheekmedewerkers hebben mij goed begeleid bij het gebruik van mijn medicijnen.*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk) Ik heb geen begeleiding van de apotheek ontvangen De apotheekmedewerker heeft niet gevraagd of het lukt om de medicijnen volgens voorschrift te gebruiken De apotheekmedewerker is niet ingegaan op de problemen die ik had met de medicatie Ik heb daar geen behoefte aan/het is niet nodig Ik bespreek dit met mijn huisarts of specialist Als u denkt aan de laatste keer dat u contact had met de apotheek, wat vond u dan van de deskundigheid van de apotheekmedewerker?Ik had vertrouwen in de deskundigheid van de apotheekmedewerker*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk) Ik kreeg tegenstrijdige informatie De apotheekmedewerker was onzeker De apotheekmedewerker draaide om het antwoord heen, ik kreeg geen duidelijkheid Ik kreeg de verkeerde medicijnen/verkeerde dosering De apotheekmedewerker kwam niet deskundig over Met privacy in de apotheek wordt bedoeld of er zorgvuldig wordt omgegaan met persoonlijke informatie: Kunnen anderen meeluisteren met vertrouwelijke gesprekken, wordt aangeboden vertrouwelijke zaken in een aparte spreekkamer te bespreken, wordt zorgvuldig met uw gegevens omgegaan?Ik vind dat door de apotheek zorgvuldig wordt omgegaan met mijn privacy*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk) Ik vind het vervelend dat ik geen vertrouwelijk gesprek kan voeren aan de balie zonder dat andere cliënten meeluisteren Ik wist niet dat er een spreekkamer is Er is mij geen gelegenheid geboden gebruik te maken van de spreekkamer terwijl ik daar wel behoefte aan heb De apotheekmedewerkers gaan niet zorgvuldig genoeg om met mijn privacy (stemvolume, omroepen persoonlijke gegevens, niet- discrete verpakking). De apotheekmedewerkers gaan niet zorgvuldig genoeg om met mijn vertrouwelijke gegevens Mijn gegevens zijn gedeeld met andere zorgverleners zonder mijn toestemming Soms is het niet mogelijk om het medicijn in te nemen zoals op het etiket staat, bijvoorbeeld doordat de verpakking moeilijk is te openen, de tabletten breken of omdat u slikproblemen heeft. Denkt de apotheekmedewerker met u mee hoe voor u toch het best passende gebruik van de medicatie wordt bereikt?De apotheekmedewerker denkt met mij mee hoe ik mijn medicijnen op een passende manier kan gebruiken*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk) Het is me niet gevraagd, ik heb er ook geen behoefte aan Het is me niet gevraagd, ik heb er wel behoefte aan/zou het wel willen Ik heb zelf het initiatief moeten nemen en suggesties aangedragen De apotheekmedewerker heeft het gevraagd, maar ik heb dit besproken met de arts De apotheekmedewerker is onverschillig wat betreft het gebruik en de bijwerkingen van medicijnen De apotheekmedewerker houdt geen rekening met andere of bestaande medicatie De apotheekmedewerker denkt niet mee over de meest geschikte verpakking EN/OF de meest geschikte vorm van het medicijn (capsule, pil, zalf, spray, etc.) voor mij Ik vind dat de informatie van de apotheekmedewerker en de arts op elkaar aansluit.*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietKunt u uw antwoord toelichten? (Meerdere antwoorden mogelijk) Ik kreeg andere informatie van de huisarts Ik kreeg andere informatie van de specialist Apotheken proberen op verschillende manieren een goede service te bieden aan klanten, bijvoorbeeld door de mogelijkheid te bieden medicijnen thuis te bezorgen, een bericht te sturen wanneer uw (herhaal)medicatie klaar staat of de mogelijkheid om uw medicatie automatisch te herhalen. Wat vindt u van de service die uw apotheek biedt?Ik vind dat de apotheek mij voldoende service biedt*Helemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietWelke service mist u? (Meerdere antwoorden mogelijk) Bezorgservice Afspraak kunnen maken over aflevertijdstip bezorgservice Snelbalie of afhaalbalie, waar ik mijn herhaalrecepten kan ophalen Herhaalservice (automatisch herhalen) Uitgifteautomaat/medicijnkluisjes Spreekuur Laten weten als de medicijnen in de apotheek klaarliggen Ruimere openingstijden Online diensten (bijv online aanvragen herhaalrecept, inzage medicatiehistorie) Online vragen stellen Anders, namelijk Welk cijfer geeft u aan de apotheek?*Een 1 betekent een heel slechte apotheek, een 10 betekent een uitstekende apotheek12345678910Zou u deze apotheek aanbevelen bij uw vrienden of familie?*Een 0 betekent zeer onwaarschijnlijk, een 10 betekent zeer waarschijnlijk wel012345678910Wat zouden de apotheker en apotheekmedewerkers beter kunnen?Waar bent u (zeer) tevreden over als het gaat om de zorg- en dienstverlening die u krijgt in de apotheek of van de apotheekmedewerker? Gastvrijheid in de apotheek Wat vindt u van de gastvrijheid van de apotheek?Ik voel me welkom in de apotheekHelemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietDe apotheek heeft een prettige uitstralingHelemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietDe apotheekmedewerkers hebben een klantvriendelijke houdingHelemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietIk vind de apotheekmedewerkers behulpzaamHelemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietDe apotheekmedewerkers kunnen zich goed in mijn situatie verplaatsenHelemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietDe apotheekmedewerkers staan open voor mijn opmerkingenHelemaal mee eensMee eensMee oneensHelemaal mee oneensWeet nietHoe zou de apotheek zijn gastvrijheid kunnen verbeteren? Tenslotte, over uzelf De volgende vragen gaan over uzelf. We zien dat de scores van mensen verschillen (man/vrouw, leeftijd, opleidingsniveau). Om de resultaten van verschillende apotheken toch zo eerlijk mogelijk te kunnen vergelijken, hebben we onderstaande informatie nodig. De antwoorden op deze vragen worden anoniem en vertrouwelijk gebruikt.Bent u een man of een vrouw?VrouwManWat is uw leeftijd?Jonger dan 16 jaar16 t/m 24 jaar25 t/m 34 jaar35 t/m 44 jaar45 t/m 54 jaar55 t/m 64 jaar65 t/m 74 jaar75 jaar of ouderHoe zou u over het algemeen uw gezondheid noemen?UitstekendZeer goedGoedMatigSlechtWat is uw hoogst voltooide opleiding?*Een opleiding afgerond met diploma of voldoende getuigschrift)Geen opleiding (lager onderwijs: niet afgemaakt)Lager onderwijs (basisschool, speciaal basisonderwijs)Lager of voorbereidend beroepsonderwijs (zoals LTS, LEAO, LHNO, VMBO, huishoudschool)Middelbaar algemeen voortgezet onderwijs (zoals MAVO, (M)ULO, MBO-kort, VMBO-t)Middelbaar beroepsonderwijs en beroepsbegeleidend onderwijs (zoals MBO-lang, MTS, MEAO, BOL, BBL, INAS)Hoger algemeen en voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (zoals HAVO, VWO, Atheneum, Gymnasium, HBS, MMS)Hoger beroepsonderwijs (zoals HBO, HTS, HEAO, HBO-V, kandidaats wetenschappelijk onderwijs)Wetenschappelijk onderwijs (universiteit) Heeft u nog opmerkingen over de vragenlijst of over de gang van zaken bij het onderzoek van de apotheek?U kunt deze hieronder invullenU bent aan het einde gekomen van de vragenlijst.Wij danken u hartelijk voor uw tijd en terugkoppeling.