• Ga naar hoofdnavigatie
  • Ga naar het winkelwagentje
  • Ga naar hoofdtekst
  • Ga naar de footer
Pharmades Nederland

Pharmades Apotheek

***CORONA INFORMATIE***

  • Home
  • Pharmades Apotheken
    • Algemene informatie
    • Regel zelf uw toestemming
    • Hoogerheide
    • Putte
    • Ossendrecht
  • Nieuws
  • Inschrijven
  • Veelgestelde vragen
    • Algemeen
    • Betaalopties
    • Bezorging
    • Dienstwaarneming
    • Financieel
    • Verzending
    • Zorg
  • Webshop
  • Contact
    • Stel uw vraag
  • Vacatures
Zoeken
Bel ons op 0164 - 61 48 90
Home » Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Zorg

V: Kan ik in het Pharmapunt ook handverkoop, zoals paracetamol en Vichy, kopen?

A: Ja, wij behouden de handverkoop in ons nieuwe Pharmapunt. Producten die wij niet op voorraad hebben, kunnen wij bestellen of via één van onze andere vestigingen laten komen. Een klein aantal middelen mogen wij niet meer leveren. Deze kunnen via onze andere vestigingen besteld worden.

V: Kan nu zomaar iedereen bij mijn geneesmiddelen als deze in de 24uurs-kast liggen?

A: Nee hoor. uw geneesmiddelen liggen veilig opgeborgen in de kast en kunnen alleen met een unieke code uit de kast gehaald worden. U kunt het zien als een soort pin-automaat bij de bank. U bent dus gegarandeerd van de veiligheid.

V: Ik heb geen e-mail of mobiele telefoon. Kan ik nu toch gebruik maken van de 24uurs-kast?

A: Voor het gebruik van de 24uurs-kast heeft u een code nodig die per e-mail of sms verstuurd wordt.

Indien u geen van beide heeft, kunt u geen gebruik maken van het gemak van de 24uurs-kast. Uiteraard kunt u tijdens openingstijden altijd langskomen voor uw geneesmiddelen.

V: Ik ben minder mobiel. Moet ik nu toch gebruik maken van de 24uurs-kast?

A: Nee, uiteraard niet. In overleg met uw arts of ons team kunnen uw geneesmiddelen altijd kosteloos bezorgd worden.

V: Hoe werkt een 24uurs-kast?

A: Hier kunt u instructies vinden voor de 24uurs-kast.

V: Is het mogelijk om mijn geneesmiddelen door te spreken met de apotheker?

A: Uiteraard is dit mogelijk. U kunt hier een afspraak maken voor een medicatie spreekuur.

Financieel

V: Op het overzicht van mijn zorgverzekeraar staat een Tarief Terhandstelling. Wat houdt dit in?

A: In Nederland zijn de kosten voor de farmacie verdeelt in 2 componenten; de kosten voor het geneesmiddel en de kosten voor de terhandstelling. Hierdoor kunt u duidelijk zien welke kosten wij als apotheek aan u berekenen. De geneesmiddelkosten zijn de kosten voor de daadwerkelijke tabletjes (materiaalkosten). De terhandstellingskosten kunt u vergelijken met ons uurloon. Hiervan betalen wij ons personeel, de gas en elektra etc. Samen met uw zorgverzekeraar wordt jaarlijks het terhandstellingstarief bepaald.

V: Ik heb op het overzicht van mijn zorgverzekeraar een Tarief Begeleidings Gesprek Nieuw Geneesmiddel staan. Wat houdt dit in?

A: Wettelijk zijn wij als apotheek verplicht tenminste jaarlijks uw dossier te actualiseren. Indien u een geneesmiddel nog nooit gebruikt hebt, of langer dan een jaar niet gebruikt hebt, vinden er extra controles plaats door de apotheker en de apothekersassistentes. Hiervoor geldt een hoger tarief dan bij de gewone Terhandstelling, het is immers meer werk.

V: Waarom worden mijn geneesmiddelen niet vergoed en hoe kan ik dit vooraf zien?

A: De vergoeding van uw geneesmiddelen wordt bepaald door het Zorginstituut Nederland, samen met het College ter beoordeling van Geneesmiddelen. Op Medicijnkosten.nl kunt u terugvinden of uw geneesmiddel vanuit de basisverzekering vergoed wordt. Er zijn drie mogelijkheden:

  • Het geneesmiddel wordt vergoed
  • Het geneesmiddel wordt niet vergoed
  • Het geneesmiddel wordt vergoed onder voorwaarden. Het kan zijn dat er een machtiging vooraf noodzakelijk is, of dat het alleen vergoed wordt bij chronisch gebruik (langer dan 6 maanden aaneengesloten).

V: Wat houdt het preferentiebeleid van mijn zorgverzekeraar in?

A: Veel zorgverzekeraars hebben een zogenaamd preferentiebeleid. Dit houdt in dat alleen het middel van de door hen aangewezen fabrikant vergoed wordt, tenzij het medisch niet verantwoord is dat u dit merk gebruikt.

V: Wat is Medische Noodzaak en wie bepaald dit?

A: Alleen uw arts kan Medische Noodzaak op het recept vermelden. Zonder deze melding zal een recept voor een niet-preferent geneesmiddel niet vergoed worden. Het is echter de taak van de apotheker en zorgverzekeraar om deze Medische Noodzaak te controleren. Hierbij geldt de stelregel dat als een geneesmiddel nog nooit geprobeerd is, of als de hulpstoffen identiek zijn, er per definitie geen Medische Noodzaak is. Wij zullen altijd proberen in samenspraak met uw huisarts een passend middel voor u te vinden.

V: Kan ik mijn geneesmiddelen achteraf betalen?

A: Als uw geneesmiddelen vergoed worden door uw zorgverzekeraar, zullen wij deze voor u indienen en krijgt u daar achteraf een overzicht van en eventueel de eigen bijdragen (zie eigen risico). Voor bijdragen die niet vergoed worden of handverkoop, verzoeken we u te betalen bij levering.

V: Wat houdt het eigen risico in wat op mijn overzicht staat van mijn zorgverzekeraar?

A: De overheid heeft bepaald dat er een verplicht eigen risico is voor iedere patiënt. Tot en met 2021 is dit € 385,- per persoon. Indien u gekozen heeft voor een hoger eigen risico kan dit hoger zijn. U krijgt een verrekening van het eigen risico als u zorgkosten maakt die vallen onder het basispakket. Dit geldt voor iedere verzekerde boven de 18 jaar. Kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico

V: Wat is de eigen bijdrage van een geneesmiddel?

A: Indien een geneesmiddel vergoed wordt uit het basispakket, is de eigen bijdrage € 0,-. Indien een vergelijkbare behandeling met een ander middel beschikbaar is, kan het zijn dat een geneesmiddel duurder is dan een door de overheid bepaalde drempel (een maximale vergoeding). Het verschil in kosten betaald u zelf. Middelen waarvoor een eigen bijdrage geldt zijn sommige middelen tegen ADHD en sommige orale anticonceptiva (“de pil”).

Bezorging

V: Ik ben niet zo goed ter been. Is het mogelijk dat mijn geneesmiddelen bezorgd worden?

A: Uiteraard. Op maandag tot en met vrijdag bezorgen wij tijdens openingstijden. U kunt dit aangeven bij het aanvragen van uw geneesmiddelen.

V: Zijn er kosten verbonden aan de bezorging?

A: Nee, geneesmiddelen bezorgen wij binnen de gemeente Woensdrecht gratis.

V: Kan ik ook aan de deur betalen?

A: Ja, dit kan. Onze bezorging heeft een mobiel pinautomaat bij zich. Uit veiligheidsoverwegingen heeft zij geen contant geld bij zich. Contante betaling is dan ook niet mogelijk.

Algemeen

V: Hoe laat zijn jullie geopend?

A: Hier kunt u de openingstijden en contactgegevens per vestiging vinden.

V: Ik heb een vraag die hier niet bij staat. Hoe kan ik jullie bereiken?

A: U kunt ons een bericht sturen via ons contactformulier.

Hier kunt u de openingstijden en contactgegevens per vestiging vinden.[/if-shop-visible]

V: Ik ben niet tevreden over mijn product. Kan ik het retourneren?

A: Hier kunt u de regels omtrent retournering van uw producten vinden. U kunt uw producten altijd retourneren binnen 14 dagen, conform de Wet Koop op Afstand. Echter, een gedeelte van onze producten zijn hiervan uitgesloten. Dit is bij het product aangegeven. Neem bij twijfel contact met ons op.[/if-shop-visible]

Dienstwaarneming

V: Waar kan ik terecht buiten openingstijden?

A: Onze apotheken staan voor 24/7 zorg. U kunt dus altijd rekenen op de zorg die u nodig heeft.

Onze openingstijden zijn:

  • Pharmades Apotheek Hoogerheide: Ma-Vr: 8.00 – 17.30 uur
  • Pharmades Pharmapunt Ossendrecht: Ma-Vr: 8.00 – 17.30 uur
  • Pharmades Apotheek Putte: Ma-Vr: 8.30 – 18.00 uur en Za-Zo: 10.00 – 16.00 uur.

Buiten deze tijden kunt u terecht bij de dienstapotheek in Bergen op Zoom.

Adresgegevens:

Poliklinische Apotheek Bravis
Boerhaaveplein 1
4624 VT Bergen op Zoom

T 088 – 7067740

Het is belangrijk dat uw gegevens bekend zijn als u in een andere apotheek komt. Hier kunt u toestemming geven voor het delen van uw medicijngegevens, allergieën en overgevoeligheden met andere zorgverleners.

De voordelen van Pharmades Apotheken

  • Optimale medicatiebewaking
  • Altijd persoonlijk en deskundig advies
  • Goede samenwerking met uw huisarts
  • Gratis bezorging indien u niet in staat bent zelf te komen

Vind ons

Pharmades Apotheek Hoogerheide

Duinhoefplein 1
4631 MC Hoogerheide

Pharmades Pharmapunt Ossendrecht

Pottenbergen 15A
4641 HK Ossendrecht

Pharmades Apotheek Putte

Antwerpsestraat 32
4645 BJ Putte

Over Pharmades

  • Contact
  • Pharmades Apotheken
  • Ons team
  • Nieuws
  • Vacatures

Service

  • Veelgestelde vragen
  • Retourprocedure
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookie Verklaring

Openingstijden

Hoogerheide & Ossendrecht
ma t/m vr: 08.00 – 17.30 uur
Za & zo: gesloten
Uitgezonderd op feestdagen

Putte:
Ma t/m vr: 08.30 – 18.00 uur
Za & zo: 10.00 – 16.00

Vrijdag 25 December 2020 & Vrijdag 1 Januari 2021 zijn wij gesloten in verband met de feestdagen. 

© 2021 Pharmades Apotheek
  • Home
  • Privacybeleid
  • Algemene verkoopvoorwaarden
  • Sitemap
  • Contact
webshop ontwerp door Geev